Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE PECULIARITIES OF FORMING THE SECONDARY LINGUISTIC PERSONALITY OF NON-LINGUISTIC STUDENTS

Abstract

The article is devoted to the problems of teaching a foreign language at a non-lin-guistic university, especially those connected with forming the students’ secondary linguistic personality. The author reveals some peculiarities of this process in studying English for Special Purposes (ESP) during the transition from the cognitive paradigm to the competence one. Among difficulties the teacher of English may face while working with students of non-linguistic faculties the author names the following ones: language teacher is not a native speaker; teacher’s lack of knowledge in the sphere of students’ professional interests; students age.

About the Author

I. . Borisova
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Аристова Е.А. Формирование фонетических и фонационных навыков иноязычной устной речевой деятельности у студентов неязыкового вуза: дисс.. канд. пед. наук. Пермь, 2005. 189 с.

2. Евдокимова М.Г. Межкультурный аспект содержания обучения языку для специальных целей // Язык и культура. 2010. Вып. 4. С. 109-114.

3. Караулов Ю.Н. Русский язык и языковая личность. 8-е изд. М., 2014. 264 с.

4. Курило Л.В. Организация обучения будущих преподавателей английского языка профессионально ориентированной научной письменной речи // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2014. № 1. С. 52-57.

5. Нефедов О.В. Принципы рациональной методики обучения иностранному языку студентов-нелингвистов // Педагогическое образование в России. 2013. № 5. С. 162-165.

6. Образцов П.И., Иванова О.Ю. Профессионально-ориентированное обучение иностранному языку на неязыковых факультетах вузов. Орел, 2005. 114 с.

7. Психология общения. Энциклопедический словарь / Под общ. ред. А.А. Бодалева, 5-е изд. М., 2011. 600 с.

8. Федеральный закон от 29 декабря 2012 г. № 273-Ф3 «Об образовании в Российской Федерации» [Электронный ресурс]. ULR: http://минобрнауки.рф/документы/2974 (дата обращения: 04.05.2014 г).

9. Халеева И.И. Основы теории обучения пониманию иноязычной речи: Подготовка переводчика. М., 1989. 238 с.

10. Хитрик К.Н. Теоретические основы обучения культуре иноязычного речевого общения в специальном языковом вузе: Автореф. дисс.. докт. пед. наук. М., 2001. 43 с.


Review

Views: 213


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)