Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE ROLE OF DESIGNERS’ SPEECH COMMUNICATION: BUSINESS COMMUNICATION ETIQUETTE AND AESTHETICS OF WORDING

Abstract

The article discusses the tendency to the lack of understanding within the communication process between a designer and a consumer or a customer. As a rule, a designer’s attempt to explain himself to the client is not quite successful, as most of the terms he uses derived from the English language. Nowadays it is important to pay special attention to the communication between deferent social groups and designers from servicing departments. Design as an instrument of environment perfection should be adapted to the level of interpersonal and business communication.

About the Author

N. . Ushkova
Moscow State Humanitarian University named after M. Sholokhov
Russian Federation


References

1. Бублик Н.В. К проблеме коммуникации в дизайне // ФГБОУ ВПО «Уральская государственная архитектурно-художественная академия». Екатеринбург, 2012. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://archvuz.ru/2012_22/98. (дата обращения: 20.04.2014)

2. Гойхман О.Я., Надеина Т.М. Речевая коммуникация: Учебник. 2-е изд., перераб. и доп. М., 2008. 272 с.

3. Коломоец Г.П. Дизайн в современном социокультурном пространстве. Автореф. дис.. канд. культурологии. Краснодар, 2003. 24 с.

4. Лингвистический энциклопедический словарь. - М., 1990. - 233 с.

5. Мамина Р.И. Деловой этикет: сущность, структура, функции: философско-культурологический анализ. Автореф. дис.. докт. филос. наук. М., 2005. 24 с.

6. Назаренко Е.Б. Компетентностно-дидактическая система обучения профессиональному сервис-общению. Автореф. дис.. канд. пед. наук. М., 2011. 24 с.

7. Первое российское исследование: Роль дизайна в бизнесе. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://design-management.ru. (дата обращения: 20.04.2014)

8. Сидоренко В.Ф. Дизайнерские методы познания [Электронный ресурс] // Дизайн в общеобразовательной системе. Режим доступа: http://rosdesign.com/design. (дата обращения: 24.04.2014)


Review

Views: 270


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)