Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

MORAL EDUCATION AND BASIC SOCIAL ASPECTS OF ICONOGRAPHIC ART MASTERS’ FROM MOSCOW REGION

Abstract

In article the author raises the problem of modern moral education of young people as one of the most complicated areas of pedagogical activity. The author evaluates artistic and educational opportunities for the iconography in the educational process of educational institutions of Moscow region. The author proposes to introduce the systematic approach into the system of the spiritual-moral education of youth, based on a joint creative and spiritual education at graphic arts faculties of Universities and educational institutions of additional education. This process should be performed by conducting students’ extra-curricular and optional activity. In conclusion, the author points to the promising developments in the sphere of moral and artistic education in the educational institutions of Moscow region.

About the Author

Yu. . Mezentseva
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Бычков Ю.Н. Эстетика: учебник. М., 2002. 556 с.

2. Митякина М.Г. Представление о семье в рамках постмодернистского общества: структурный сдвиг // Вестник Московского государственного областного университета. Серия «Философские науки». 2014. № 2. С. 65-72.

3. Состояние духовно-нравственного воспитания в системе образования Московской области: Выступление митрополита Ювеналия на XVIII Международных Рождественских образовательных чтениях 6 января 2010 г. // [Электронный ресурс] http://www.patriarchia.ru/db/text/1049444.html (дата обращения: 20.06.2014).

4. Федеральный закон Российской Федерации от 29 декабря 2012 г. № 273-Ф3 Принят Государственной Думой 21 декабря 2012 года Одобрен Советом Федерации 26 декабря 2012 года [Электронный ресурс] // http://standart.edu.ru/catalog.aspx?CatalogId=10681 (дата обращения: 20.06.2014).


Review

Views: 98


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)