Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

QUESTIONS OF TEACHER TRAINING AT THE BACCALAUREATE AT PRESENT

Abstract

At present the process of destroying old stereotypes is going on in pedagogical studies and at the same time the new paradigm of education is being formed. Due to that it is necessary to look for a new educational system which will make possible training a teacher, capable of working successfully at school in compliance with the requirements of the national educational standard. The article scrutinizes the ideas which would contribute to the solution of this problem. In particular, they are: strengthening of practical orientation of a future teacher, enhancing the prestige of teaching, holding a teacher in school. A model of training a teacher, based on general baccalaureate is offered in the article.

About the Author

V. . Pasechnik
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Концепция поддержки развития педагогического образования [Электронный ресурс]. URL: httр://минобрнауки.рф/пресс-центр/3875 (дата обращения: 14.01.2014)

2. Крившенко Л.П., Юркина Л.В. Некоторые аспекты внедрения новелл ФЗ «Об образовании в Российской Федерации» // Вестник МИТХТ. Серия: Социальногуманитарные науки и экология. 2014. № 2. С. 27-32.

3. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 050100 Педагогическое образование (квалификация (степень) “бакалавр”). Утвержден приказом Министерства образования и науки РФ от 17 января 2011 г. № 46 [Электронный ресурс]. URL: httр://минобрнауки.рф/документы/1909 (дата обращения: 17.01.2011)

4. Федеральный государственный образовательный стандарт основного образования / Министерствово образования и науки РФ. М., 2011. 50 с.


Review

Views: 73


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)