EXPERIENCE OF REALIZATION OF A COMPLETELY POSITIVE TEN-POINT SCALE AT A TECHNICAL COLLEGE
Abstract
The article considers the peculiarities of application of a ten-point scale of knowledge and skills assessment at a technical college, economic subjects are taken as an example. The author discloses the difficulties with which the teachers face in determining the college students’ degree of knowledge mastering. The article analyses the introduction of a completely positive ten-point scale of knowledge and skills assessment while teaching economic subjects, such as: “Accounting” and “Business-planning”. The results of this analysis are presented in the form of tables and diagrams.
Keywords
колледж,
учебный процесс,
студент,
десятибалльная шкала,
бухгалтерский учёт,
бизнес-планирование,
степень обученности,
college,
educational process,
student,
a ten-mark scale,
accounting,
business planning,
degree of knowledge mastering
About the Author
E. . Ivanova
Moscow State Regional University
Russian Federation
References
1. Бирюкова Г.А. Активизация учебно-познавательной деятельности учащихся на основе применения десятибалльной шкалы (на примере преподавания русского языка и мировой художественной культуры): Дисс..канд. пед. наук. - М., 2005. - 197 с.
2. Симонов В.П. Урок: планирование, организация и оценка эффективности. - М., 2010. - 208 с.
3. Черненко Е.Г. Организационно-педагогические основы формирования оценочных суждений преподавателя при использовании многобалльных шкал: Дисс.канд. пед. наук. - М., 2000. - 119 с.
Views:
60