Some regularities of teaching physics methods development
Abstract
of teaching physics development. This process has spiral
tendencies characterized by alternation of evolutionary and
revolutionary periods of changes of pedagogical principles,
concepts and theories. Each coil of the spiral is a new stage
of its development; there is continuity between the stages -
the genetic ties of the bases of teaching physics. One the one
hand newly appeared content of education corresponds to
the condition of the base science - physics - and on the other
includes the elements of scientific knowledge of the previous
stages which have been changed and modernized .
References
1. Основы методики преподавания физике в средней школе / В.Г. Разумовский, А.И. Бугаёв, Ю.И. Дик. М.: Просвещение, 1984. 398 с.
2. Совершенствование содержания обучения физике в средней школе. / Под ред. В.Г. Зубова, В.Г. Разумовского, Л.С. Хижняковой. М.: Педагогика, 1978. 176 с.
3. Содержание углублённого изучения физики в средней школе. Физико-математические и прикладные учебные предметы / Под ред. Л.И. Резникова. М.: Педагогика, 1974. 208 с.
4. Спасский Б.И. История физики. Ч. 1 Учеб. пособие для вузов. Изд. 2-е. М.: Высшая школа, 1977. 320 с.
5. Хижнякова Л.С., Синявина А.А. Физика: 7 класс. Учебник для учащихся общеобразовательных учреждений. М.: Вентана-Граф, 2010. 208 с.
6. Хижнякова Л.С. Введение в методику преподавания физики. Ч. 1. Предмет и история её развития. М.: МПУ, 1998. 76 с.