THEORETICAL AND PRACTICAL ASPECTS OF VOCATIONAL SELF-IDENTIFICATION OF SENIOR STUDENTS IN SYRIA
Abstract
self-identification with Syrian senior students. The author suggests
the model of this process which helps to understand the
social and pedagogical conditions of a competent vocational
choice. The experiment conducted at schools in Damascus
has been described, which convincingly demonstrates the validity
and effectiveness of the authors career-oriented work.
About the Author
Мусааб АлджавашRussian Federation
References
1. Абульханова-Славская К.А. Стратегия жизни. М.: Мысль, 1991.
2. Климов Е.А. Психология профессионального са- моопределения. Ростов-на-Дону, 1996.
3. Ломов Б.Ю. Методологические и теоретические проблемы психологии. М., 1984.
4. Антон Рахму. Отчисление учащихся из школ в Сирии. Дамаск: Дамасский университет, 2006.
5. Михаил Антониус. Оценка и измерение. Дамаск: Дамасский университет, 1996.
6. Фахир Агил. Основы психологии и их примене- ние. Бейрут, 1973.