Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

Influence of early training to the foreign language on development of children

Abstract

The article under review considers the phenomenon
of the artificial bilingualism and represents the practical
results of the early foreign language studying. The practical
lessons showed that the foreign language forms some
processes of abstract thinking for these children, because it
makes pupils compare the phrases of two languages, carry
out analysis and synthesis.

About the Author

Елена Жирнова
Российский государственный социальный университет (г. Москва)
Russian Federation


References

1. Доман Г. Гармоническое развитие ребенка. М., 1998. 448 с.

2. Коваль С. От развлечения к знаниям. Математи- ческая смесь. Варшава, 1975. 539 с.

3. Масару Ибука. После трех уже поздно. М.: РУС- СЛИТ, 1992. 80 с.

4. Фриман Д. Как развить таланты ребенка от рож- дения до 5 лет. М., 1995. 240 с.

5. Черничкина Е.К. Искусственный билингвизм: лингвистический статус и характеристики: Ав- тореф. дисс. ... д-ра филол. наук. Волгоград, 2007. 29 с.

6. Юркевич В.С. Одаренный ребенок: иллюзии и реальность. М., 1996. 136 с.


Review

Views: 79


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)