Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

DESIGNING DIDACTIC-METHODICAL SYSTEM OF TRAINING HUMANITIES STUDENTS

Abstract

This paper presents the design of didactic-methodical
system of training humanities students. The quality
indicators for teaching humanities have been generalized
and systematized; the concept of training quality has been
refined. The author suggests her own definition of pedagogical
design and the algorithm of designing the system of training
humanities students as well as develops the principles
and conditions for learning and the criteria for the quality of
students training.

About the Author

С. Ермолаева
Московский государственный университет технологий и управления им. К.Г. Разумовского
Russian Federation


References

1. Бахтина О.В. Педагогические условия интеллек- туального развития студентов в образователь- ном процессе вуза // Воспитательная среда вуза как фактор профессионального становления специалиста: материалы межрегион. науч.-ме- тод. конф. / [под ред. И.Ф. Бережной, Л.А. Ку- наковской]. Воронеж: Воронеж. гос. ун-т, 2004. Вып. 4. С. 124-127.

2. Безрукова B.C. Педагогика. Проективная педа- гогика: Учеб. пособие для инженерно-педагоги- ческих институтов и индустриально-педагоги- ческих техникумов. Екатеринбург, 1996. 344 с.

3. Заир-Бек Е.С. Основы педагогического проек- тирования: Учеб пособие для студентов педаго- гического бакалавриата, педагогов-практиков. СПб., 1995. 234 с.

4. Изотова Н.В. Корректирующий контроль как фак- тор повышения качества обучения в вузе (на ма- териале предметов гуманитарного цикла) [Текст]: дис.  канд. пед. наук. Брянск, 2004. 217 с.

5. Радионов В.Е. Теоретические основы педагоги- ческого проектирования [Текст]: дис. ... д-ра пед. наук. СПб, 1996. 352 с.

6. Симонов В.П. Оценка качества в образовании: Монография. М., 2007. 128 с.

7. Шишов С.Е. Концептуальные проблемы монито- ринга качества общего образования. Моногра- фия. М., 2008. 404 с.

8. Яковлева Н.О. Педагогическое проектирование: Учебно-практическое пособие. Челябинск, 2001. 124 с.


Review

Views: 54


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)