Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

The basic making components of the business written competence speaking another language

Abstract

The article deals with the
main components of business written competency
of students: linguistic, socio-cultural,
business, methodological, communicative,
written and self-studying. Non-standard
synergetic approach towards teaching business
correspondence is considered. The importance
of active methods is stressed.

About the Author

В. Ерофеева
МГТУ им. Баумана
Russian Federation


References

1. Изаренко Д.И. Базисная составляющая коммуникативной компетенции и их формирование на продвинутом этапе обучения студентов-нефилологов. Русский язык за рубежом. - М., 1990.

2. Кричевский В.Ю. Возможности системы повы- шения квалификации и преодолении профессиональной некомпетентности специалиста. - М.,1990

3. Малюга Е.Н. Особенность языка и культуры в деловой коммуникации. - М.: МАКСпресс, 2004

4. Малюга Е.Н. Профессионально-ориентированное обучение иностранному языку в неязыковом вузе. - М.: МАКСпресс, 2004.

5. Пассов Е.И. Коммуникативность - основное направление современного обучения иностранным языкам. Книга для учителя. - М.: Просвещение, 1985


Review

Views: 37


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)