The basic making components of the business written competence speaking another language
Abstract
main components of business written competency
of students: linguistic, socio-cultural,
business, methodological, communicative,
written and self-studying. Non-standard
synergetic approach towards teaching business
correspondence is considered. The importance
of active methods is stressed.
References
1. Изаренко Д.И. Базисная составляющая коммуникативной компетенции и их формирование на продвинутом этапе обучения студентов-нефилологов. Русский язык за рубежом. - М., 1990.
2. Кричевский В.Ю. Возможности системы повы- шения квалификации и преодолении профессиональной некомпетентности специалиста. - М.,1990
3. Малюга Е.Н. Особенность языка и культуры в деловой коммуникации. - М.: МАКСпресс, 2004
4. Малюга Е.Н. Профессионально-ориентированное обучение иностранному языку в неязыковом вузе. - М.: МАКСпресс, 2004.
5. Пассов Е.И. Коммуникативность - основное направление современного обучения иностранным языкам. Книга для учителя. - М.: Просвещение, 1985