On forming educational competence of pupils in the context of realization of competence approach in Russian system of secondary school
Abstract
of realization of competence approach
in Russian system of secondary education. The
main tendencies of reformation of educational
paradigm concerning forming of educational
competence have been analyzed. Basic competence
approach conceptions have also been
carefully researched. Competence is not only
the whole complex of knowledge and ability.
It is a system which connects them. The notion
competence has many components. It includes
knowledge, activity, and personal aspects.
About the Author
Мария ЕпифановаRussian Federation
References
1. Вербицкий А.А., Ермакова, О.Б. Школа контекс- тного обучения как модель реализации компетен- тностного подхода в общем образовании [Текст]/ А.А. Вербицкий, О.Б. Ермакова / Педагогика. - 2009. - № 2. - С. 12-18.
2. Хуторской А.В. Ключевые компетенции и образо- вательные стандарты // Новостной сайт «Эйдос», версия для КПК. [М., 2002]. URL: http://www. eidos.ru/journal/2002/0423.htm (дата обраще- ния: 24.05.2010 г.).
3. Хуторской А.В. Технология проектирования ключевых и предметных компетенций // Ново- стной сайт «Эйдос», версия для КПК. [М., 2002]. URL: http://www.eidos.ru/journal/2005/1212. htm (дата обращения: 24.05.2010 г.).