Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

On forming educational competence of pupils in the context of realization of competence approach in Russian system of secondary school

Abstract

The article is devoted to the characteristics
of realization of competence approach
in Russian system of secondary education. The
main tendencies of reformation of educational
paradigm concerning forming of educational
competence have been analyzed. Basic competence
approach conceptions have also been
carefully researched. Competence is not only
the whole complex of knowledge and ability.
It is a system which connects them. The notion
competence has many components. It includes
knowledge, activity, and personal aspects.

About the Author

Мария Епифанова
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Вербицкий А.А., Ермакова, О.Б. Школа контекс- тного обучения как модель реализации компетен- тностного подхода в общем образовании [Текст]/ А.А. Вербицкий, О.Б. Ермакова / Педагогика. - 2009. - № 2. - С. 12-18.

2. Хуторской А.В. Ключевые компетенции и образо- вательные стандарты // Новостной сайт «Эйдос», версия для КПК. [М., 2002]. URL: http://www. eidos.ru/journal/2002/0423.htm (дата обраще- ния: 24.05.2010 г.).

3. Хуторской А.В. Технология проектирования ключевых и предметных компетенций // Ново- стной сайт «Эйдос», версия для КПК. [М., 2002]. URL: http://www.eidos.ru/journal/2005/1212. htm (дата обращения: 24.05.2010 г.).


Review

Views: 45


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)