Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

COGNITIVE INDEPENDENCE AS THE BASIS OF «LIFELONG LEARNING» (PECULIARITIES OF THE CREDIT SYSTEM TEACHING IN KAzAKHSTAN)

Abstract

The article deals with the problems of forming students’ cognitive independence in credit system training as the basis of «lifelong learning». Some peculiarities of the process under consideration are revealed and pedagogical conditions providing for cognitive independence development are determined as proceeding from the authour’s threeyear work experience in credit system teaching.

About the Author

N. A. Solovyova
Костанайский инженерно-экономический университет (Казахстан)
Russian Federation


References

1. Асанов Н.А. Организация образовательного процесса на основе кредитной технологии / Н.А. Асанов, Д.А. Калдияров, Г.С. Минажева. – Алматы: Казах. университет, 2004.

2. Лернер И.Я. Дидактические основы формирования познавательной самостоятельности учащихся при изучении гуманитарных дисциплин: Дисс.. дра пед. наук. – М., 1971.

3. Основы кредитной системы обучения в Казахстане / Под ред. Ж.А. Кулекеева, Г.Н. Гамарника, Б.Д. Абдрасилова. – Алматы: Казах. университет, 2004.

4. Maslow A.N. Motivation and personality / A.N. Maslow. – N.Y.: Harper and Row, 1968.


Review

Views: 73


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)