Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

ROLE OF RESEARCH SKILLS IN A STRUCTURE OF FUTURE TEACHER’S READINESS TO REALIZE RESEARCH ACTIVITY

Abstract

The present article deals with the problem of the role of research activity in professional growth of a teacher. on of the main components of ability to fulfill this activity is research skill which the teacher must possess to solve research problems properly. the authors give the characteristics of the ability to research, present and prove the classification of research skills and the methods of evaluation the student`s of pedagogical university research skills.

About the Authors

N. N. Stavrinova
Сургутский государственный педагогический университет
Russian Federation


O. G. Chugaynova
Сургутский государственный педагогический университет
Russian Federation


References

1. Аттестация педагогических и руководящих кадров в образовании: Практическое пособие для работников органов управления образованием. – М.: Центр соц. и экон. иссл., 1996.

2. Андреев Эвристическое программирование учебно-исследовательской деятельности. М.: ВШ, 1981 – 240 с.

3. Лазарев В.С., Ставринова Н.Н. Критерии и уровни готовности будущего педагога к исследовательской деятельности. // Педагогика. – 2006. – 2. – С. 51 – 59.

4. Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. – М.: Смысл; Издательский центр «Академия», 2004.

5. Лурье Л.И. Теория и практика подготовки специалистов-исследователей в системе «Школавуз»: Автореф.. д-ра пед. наук. – М., 2000.

6. Сычкова Н.В. Исследовательская подготовка студентов университета: Монография. – Магнитогорск: МаГУ, 2002.

7. Яковлева Н.М.Формирование исследовательских умений у студентов педагогического вуза (на материале педагогики): Дис. … канд. пед. наук. – Челябинск, 1977. – 192с.


Review

Views: 80


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)