Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

ON THE ISSUE OF ASSESSING STUDENTS’ COMPETENCIES IN THE CONDITIONS OF EDUCATION DIGITALIZATION IN HIGHER EDUCATION

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2021-4-173-180

Abstract

Relevance of the study. In the context of modern education, studies devoted to the implementation of digital educational resources are extremely relevant. Assessment of the formation of competencies in the context of digitalization is a special problem area. Aim is to analyze existing practices for the introduction of digital educational resources into the education system of higher education. Methodology. To achieve this aim an analysis of the existing practices of using digital educational technologies in higher education was carried out. Special attention was given to revealing the issues of using educational platforms online, as well as the VR-technologies. The experience of applying the technologies in assessing educational results was analyzed. Results. Assessment potential of modern practices is revealed. On the basis of the research it is stated that teaching practice has accumulated wide experience in the digitalization of educational process, yet there is no unified platform which could combine the efficiency of the educational process realization and the assessment of educational results. Research implications of the study lie in the recommendations for the use of educational technologies in assessing the competencies of students.

About the Author

R. A. Bykova
Management Academy of the Ministry of the Interior of Russia
Russian Federation


References

1. Алишев Т. Б., Гафаров Ф. М., Сабирова Э. Г. Успеваемость и рубеж 9-го класса: первичный анализ данных в системе «Электронное образование Республики Татарстан» // Казанский педагогический журнал. 2020. № 6. С. 177-185.

2. Гречишкина Н. В. Онлайн-курс: определение и классификация // Высшее образование в России. 2018. Т. 27. № 6. С. 125-134.

3. Днепровская Н. В. Оценка готовности российского высшего образования к цифровой экономике // Статистика и экономика. 2018. № 4. С. 16-28.

4. Заводчикова Н. И., Быкова И. А., Буракова Г. Ю. Трансформация требований к построению банка методических задач в условиях цифровизации педагогического образования // Вестник Вятского государственного университета. 2021. № 1. С. 49-58.

5. Коннова З. И., Семенова Г. В. Технологии дополненной и виртуальной реальностей: инновации в обучении иностранным языкам в вузе // Научный результат. Педагогика и психология образования. 2021. № 3. С. 55-69.

6. Курзаева Л. В., Барынина М. В., Якунина Е. К. К вопросу о трансформации системы профессиональной подготовки учителей в условиях развития сквозных технологий (на примере виртуальной и дополненной реальности) // Мир науки. Педагогика и психология. 2020. № 8 (3). С. 29-40.

7. Логинова А. С., Одинокова А. В., Гаврилова В. Е. Внедрение цифровых технологий в образовательные процессы: теория и практика // Вестник Воронежского государственного университета. Серия: Право. 2020. № 4 (43). С. 317-331.

8. Плотникова Е. В., Ефремова М. О. Диагностика тенденций цифровизации системы высшего образования на примере ведущих российских университетов // KANT. 2019. № 2 (31). C. 362-370.

9. Sabirova E., Zakirova V., Valeeva R. Educational platforms for children in teaching mathematics: Russian Case //ACM International Conference Proceeding Series. 2019. P. 594-599.

10. Sabirova E., Zakirova V. Educational Websites in the Work of Russian Elementary School Teachers // Proseedings IFTE-2019. V International Forum on Teacher Education. P. 1167-1179.


Review

Views: 92


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)