Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

DIGITAL TECHNOLOGIES IN UNIVERSITY WORK ON PROMOTING STUDENTS’ AND GRADUATES’ EMPLOYMENT

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2021-4-33-41

Abstract

Relevance of the research is caused by the need to rethink the role of the use of digital resources and services in order to promote the students’ and graduates’ employment in the conditions of digital transformation of the university. Purpose is to identify digital resources and services spectrum used by universities to promote students’ and graduates’ employment. Methodology. System analysis, content analysis, generalization. Results. In employment promotion activities the university staff uses the university’s website, social networks and digital environments. On the official universities’ website pages about employment are main tool for informing students and graduates about the university activities in this sphere. More than 85.6% of universities have social media communities dedicated to the employment of students and graduates. At least 89.2% of universities use digital career environments in order to promote students’ and graduates’ employment.

About the Author

A. N. Bogatikova
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


References

1. Ахаян А. А. Сетевая личность как новый субъект образования и новые образовательные пространства // Сетевое образовательное взаимодействие в подготовке педагога информационного общества : сборник трудов Международной научно-практической конференции / Владивосток, 25-26 ноября 2019 г. / под ред. А. Н. Сазоновой. Владивосток: Изд-во ДВФУ, 2019. С. 8-15.

2. Вайндорф-Сысоева М. Е., Субочева М. Л. «Цифровое образование» как системообразующая категория: подходы к определению // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2018. № 3. С. 25-36.

3. Выявление технологий информатизации образования с учётом требований национальной программы «Цифровая экономика Российской Федерации» / В. В. Гриншкун, О. Ю. Заславская, А. И. Азевич, С. А. Баженова, А. В. Гришкун, А. А. Заславский, Д. Т. Рудакова. М.: МГПУ, 2021. 128 с.

4. Гарькин И. Н. Управление вузом: подразделение по трудоустройству выпускников и студентов // Вестник Костромского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. Социокинетика. 2018. № 2. С. 100-103.

5. Игнатова Н. Ю. Образование в цифровую эпоху: монография. Нижний Тагил: НТИ (филиал) УрФУ, 2017. 128 с.

6. Исаченко Ю. С., Прядехо А. А., Тонких А. П. Современные аспекты организации трудоустройства выпускников вуза // Управление образованием: теория и практика. 2020. № 4 (40). С. 14-21.

7. Панов В. И., Патраков Э. В. Цифровизация информационной среды: риски, представления, взаимодействия: монография. М.: Психологический институт РАО; Курск: Университетская книга, 2020. 199 с.

8. Прохорова М. П., Шкунова А. А., Булганина А. Е. Направления трансформации высшего образования в русле цифровизации // Азимут научных исследований: педагогика и психология. 2020. № 2 (31). C. 299-302.

9. Саввинов В. М., Иванов П. П., Стрекаловский В. Н. Методы и принципы оценки цифровой зрелости образовательных организаций // Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова. Серия: Педагогика. Психология. Философия. 2021. № 2 (22). С. 28-40.

10. Управление системой воспитательной работы в образовательной организации высшего образования: учебно-методическое пособие для организаторов воспитательной деятельности и профессорско-преподавательского состава системы высшего образования России / Е. А. Певцова, В. Е. Цибульникова, М. В. Николаев, А. С. Зинченко. М.: ИИУ МГОУ, 2021. 208 с.


Review

Views: 97


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)