Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

PEDAGOGICAL CONDITIONS OF EFFECTIVE FORMATION STUDENTS’ COLOR PERCEPTION AT THE LESSONS OF PAINTING

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-3-63-69

Abstract

The article considers specific features of the most important pedagogical conditions for formation of pupils’ perception of color in painting at children's art schools. Having carried out the analysis of special literature on this problem, the author came to conclusion that among the demanded pedagogical conditions in the course of color perception formation are as follows: the existence of samples necessary for transferring color in pictorial works of school students, the pupils’professional self-determination in fine arts, and formation of self-reliance.

About the Author

Andrey V. Belyaev
Novosibirsk State Pedagogical University
Russian Federation


References

1. Лейтес Н.С. Психология одаренности детей и подростков. М., 1996. 416 с.

2. Маслоу А.Х. Мотивация и личность. СПб., 2008. 352 с.

3. Пронина Н.К. Формирование колористического единства в процессе живописного изображения (на начальном этапе обучения студентов педагогических вузов): дис.. канд. пед. наук. Омск, 2004. 157 с.

4. Ромашко Е.В. Пленэрная практика художника-педагога [Электронный ресурс] // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2010. № 2. С. 213-216.

5. Шаляпин О.В., Кравченко К.А. Спецрисунок (декоративно-графическое изображение). Учебно-методич. пособие. Новосибирск, 2012. 85 с.


Review

Views: 93


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)