Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE DEVELOPMENT OF SOCIO-PSYCHOLOGICAL MATURITY OF SENIOR PRESCHOOL CHILDREN IN THE CONDITIONS OF UNIFIED MYTHOLOGICAL GAME-EDUCATIONAL SPACE

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-4-62-72

Abstract

The article is devoted to the development social and psychological maturity of a unified mythological game-educational space of an educational institution and families. The author presents the findings of the comparative analysis of the research results, which show that psychological-pedagogical and educational impact of a unified mythological game-educational space in contrast to the traditional approach provides more efficient self-development of a child. Besides, it stimulates the development of his self-concept, emotional and volitional component, which are basic in the formation of socio-psychological maturity of children.

About the Author

Elena A. Trebukhina
Московский городской педагогический университет; ГОУ ДОУ № 2567 ВОУО ДО г. Москвы
Russian Federation


References

1. Гуткина Н.И. Психологическая готовность к школе. 3-е изд., перераб. и доп. М., 2000. 184 с.

2. Романова Е.С. Психодиагностика. М., 2011. 364 с.

3. Романова Е.С., Рябова И.В., Овчаренко Л.Ю., Абушкин Б.М. К вопросу о социальном партнерстве в структуре модели психолого-педагогического сопровождения учащихся образовательных учреждений // Системная психология и социология. 2013. № 8. С. 89-100.

4. Рыльская Е.А. Психологические критерии жизнеспособности человека // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Психологические науки. 2011. № 3. С. 20-25.

5. Требухина Е.А. Создание условий в ГОУ № 2567 для успешной социализации дошкольников. Материалы научно-практической конференции ВОУО ДО г. Москвы. М., 2008. 136 с.

6. Требухина Е.А. Дошкольное образование и социализация ребенка сегодня // Молодой директор года: сборник конкурсных работ. М., 2005. С. 45-194.

7. Чеснокова И.И. Самосознание личности // Теоретические проблемы психологии личности. М., 1983. С. 4-6.


Review

Views: 55


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)