Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

METHODS AND TECHNIQUES OF DETERMINING THE LEVEL OF KNOWLEDGE AWARENESS

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-4-26-29

Abstract

The article shows the ability to quickly identify the level of knowledge awareness based on methods proposed by different authors. It allows to determine the effectiveness of learning, to improve the learning process and to adapt educational information to each student. Complex application of different methods allows the teacher to develop individual methodological approaches to teaching of chemistry at a secondary school and helps the student to acquire certain skills to achieve a positive learning outcome.

About the Author

Dmitry P. Kleynosov
Наро-Фоминский техникум
Russian Federation


References

1. Васюкова Е.В., Оржековский П.А. Выявление осознанности теоретических знаний (на примере органической химии) // Вестник Московского городского педагогического университета. 2011. № 1. С. 70-74.

2. Иванчей И.И., Морошкина Н.В. Измерение осознанности. Старая проблема на новый лад // Когнитивная психология сознания / Под ред. В.М. Аллахведова и О.В. За-щиринской. СПб, 2011. С. 39-54.

3. Смирнова А.А. Метод варьирования текстовых задач по математике как средство повышения осознанности знаний учащихся // Известия Российского государственного педагогического университета им. А.И. Герцена. 2006. № 22. С. 203-208.

4. Persaud N.S., McLeod P &CoweyA Post-decision wagering objectively measures awareness // Nature Neuroscienece, 2007, 10 (2), p. 257-261.


Review

Views: 118


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)