STUDENTS’ AUTONOMOUS ACTIVITIES AS AN EFFECTIVE APPROACH TO SOLVE THE PROBLEM OF INDIVIDUALIZATION / PERSONALIZATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS AND INCREASING ITS EFFICIENCY
https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-4-8-16
Abstract
About the Authors
Tatiana L. GerasimenkoRussian Federation
Svetlana V. Kovalchuk
Russian Federation
Evdokiya I. Lobanova
Russian Federation
Alla B. Nisilevich
Russian Federation
Ekaterina V. Strizhova
Russian Federation
References
1. Герасименко Т.Л. Перспективы и проблемы реализации нового формата онлайн образования МООС (Massive Open Online Course) // Сборник материалов IX Международного конгресса «Роль бизнеса в трансформации российского общества 2014». Московский финансово-промышленный университет «Синергия». М., 2014. С. 334-336.
2. Герасименко Т.Л., Гулая Т.М. Опыт использования подкастов и видеокастов при интегрированном обучении профессионально ориентированному деловому английскому языку // Открытое образование. 2013. № 1 (96). С. 73-76.
3. Герасименко Т.Л., Будник Е.А. Опыт использования технологии Skype как эффективного средства формировании и совершенствования коммуникативной компетенции [Электронный ресурс] // Интернет-журнал Науковедение. Эдукология и педагогика. 2015. Т. 7 № 3. URL: http://naukovedenie.ru/PDF/46PVN315/pdf (дата обращения: 30.05.2016)
4. Коряковцева Н.Ф. Современная методика организации самостоятельной работы изучающих иностранный язык. Пособие для учителей. М., 2002. 106 с.
5. Holec H. Autonomy and Foreign Language Learning. Oxford: Pergamon Press for Council of Europe. 1981. 50p.
6. Little D. Learner Autonomy: Definitions, Issues and Problems. Dublin: Authentic. 1991. 67 p.
7. Little D. Autonomy in language learning Some theoretical and practical considerations. Teaching Modern Languages Open University. 1990. P. 81-87.
8. Little D. The European Language Portfolio: structure, origins, implementation and challenges, Language Teaching 35.3: 2002. P. 182-169.
9. Principles and Guidelines and CEFR [Электронный ресурс]. URL: http://www.coe.int/en/web/portfolio/principles-and-guidelines-and-cefr (дата обращения: 28.05.2016).