Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

STUDENTS’ AUTONOMOUS ACTIVITIES AS AN EFFECTIVE APPROACH TO SOLVE THE PROBLEM OF INDIVIDUALIZATION / PERSONALIZATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS AND INCREASING ITS EFFICIENCY

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-4-8-16

Abstract

The article is devoted to the role and significance of the concept of students’ autonomous activities as an effective method of individualization/personalization of the educational process and the formation of a harmonious multilateral personality of the 21st century, able to set goals consciously, plan and implement activities in achieving them. Besides, students should be solely responsible for the results achieved, regularly review and evaluate their activities effectiveness. Students’ autonomous activities is also considered as an effective motivational tool that allows to improve cognitive performance significantly.

About the Authors

Tatiana L. Gerasimenko
Российский экономический университет имени Г.В. Плеханова
Russian Federation


Svetlana V. Kovalchuk
Российский экономический университет имени Г.В. Плеханова
Russian Federation


Evdokiya I. Lobanova
Российский экономический университет имени Г.В. Плеханова
Russian Federation


Alla B. Nisilevich
Российский экономический университет имени Г.В. Плеханова
Russian Federation


Ekaterina V. Strizhova
Российский экономический университет имени Г.В. Плеханова
Russian Federation


References

1. Герасименко Т.Л. Перспективы и проблемы реализации нового формата онлайн образования МООС (Massive Open Online Course) // Сборник материалов IX Международного конгресса «Роль бизнеса в трансформации российского общества 2014». Московский финансово-промышленный университет «Синергия». М., 2014. С. 334-336.

2. Герасименко Т.Л., Гулая Т.М. Опыт использования подкастов и видеокастов при интегрированном обучении профессионально ориентированному деловому английскому языку // Открытое образование. 2013. № 1 (96). С. 73-76.

3. Герасименко Т.Л., Будник Е.А. Опыт использования технологии Skype как эффективного средства формировании и совершенствования коммуникативной компетенции [Электронный ресурс] // Интернет-журнал Науковедение. Эдукология и педагогика. 2015. Т. 7 № 3. URL: http://naukovedenie.ru/PDF/46PVN315/pdf (дата обращения: 30.05.2016)

4. Коряковцева Н.Ф. Современная методика организации самостоятельной работы изучающих иностранный язык. Пособие для учителей. М., 2002. 106 с.

5. Holec H. Autonomy and Foreign Language Learning. Oxford: Pergamon Press for Council of Europe. 1981. 50p.

6. Little D. Learner Autonomy: Definitions, Issues and Problems. Dublin: Authentic. 1991. 67 p.

7. Little D. Autonomy in language learning Some theoretical and practical considerations. Teaching Modern Languages Open University. 1990. P. 81-87.

8. Little D. The European Language Portfolio: structure, origins, implementation and challenges, Language Teaching 35.3: 2002. P. 182-169.

9. Principles and Guidelines and CEFR [Электронный ресурс]. URL: http://www.coe.int/en/web/portfolio/principles-and-guidelines-and-cefr (дата обращения: 28.05.2016).


Review

Views: 60


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)