Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

DIDACTIC CONDITIONS FOR FORMING ART STUDENTS’ MOTIVATION FOR LEARNING FOREIGN LANGUAGES

Abstract

In the situation when there is no natural language surroundings and the time for classes is limited one of the main task of any foreign language teacher is to form language learning motivation. The article considers a complex of didactic conditions for forming university students’ motivation for learning foreign languages. It concerns the students studying art at an artistic-industrial university situated in the region where folk trade traditionally exists. These conditions are formulated on the bases of the analysis of creative personality’s motivational sphere and the factors influencing it.

About the Author

I. . Tolmacheva
Гжельский государственный художественно-промышленный институт
Russian Federation


References

1. Брусиловская Э.В. Иноязычная коммуникативная компетенция в условиях межкультурного взаимодействия // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2013. № 1. С. 15-21.

2. Быков А.К. Социокультурные проблемы воспитания российской гражданственности и патриотизма в системе образования // Педагогическое образование и наука. 2011. № 2. С. 8-16.

3. Выготский Л.С. Психология искусства / Общ. ред. В.В. Иванова. 3-е изд. М., 1986. 573 с.

4. Гусаковская Н.Ю., Толмачева И.А. Иноязычная тревожность и её влияние на мотивацию к изучению иностранного языка в неязыковом вузе // Вестник Московского государственного лингвистического университета. 2012. № 20. С. 181-189.

5. Ильин Е.П. Психология творчества, креативности, одаренности. СПб., 2009. 448 с.

6. Ильчинская Е.П. Применение проектных технологий в обучении иностранному языку в неязыковом вузе // Иностранные языки: лингвистические и методические аспекты. 2012. № 16. С. 16-21.

7. Топленкина И.П. Региональный компонент на уроках иностранного языка // Иностранные языки в школе. 2007. № 3. С. 51-53.

8. Gardner R.C., Day J.B. & MacIntyre P.D. Integrative motivation, induced anxiety, and language learning in a controlled environment // Studies in Second Language Acquisition. 1992. № 14(2). P. 197-214.

9. Gregersen T. & Horwitz E.K. Language learning and perfectionism: anxious and non-anxious language learner’s reaction to their own performance // The Modern Language Journal. 2002. № 86(2). Р. 562-570.

10. Oxford R. Language learning strategies: What every teacher should know. New York, 1990. P. 79.

11. Young D.J. Creating a low-anxiety classroom environment: What does language anxiety research suggest? // The Modern Language Journal. 1991. № 75(4). Р. 426-439.


Review

Views: 62


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)