Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

SUBJECT MATTER AND METHODS OF ORGANIZATION OF EXTRACURRICULAR SELF-GUIDED WORK FOR BACCALAUREATE STUDENTS STUDYING FOREIGN LANGUAGES AT NON-LINGUISTIC UNIVERSITIES

Abstract

Extra-curricular self-guided work of students is an important part of teaching situation and its organization is one of the main tasks, which a university teacher has to tackle. The article deals with some possible forms of extracurricular self-guided work, such as: home task; preparation for tests, credits, examinations; summarizing of information; project activity (which includes preparation for classes, given with the use of active forms of education (discussions, “round tables”, games); making reports and presentations; preparation for a scientific conference); language portfolio. Special attention is paid to the subject matter of possible tasks.

About the Author

N. . Bazhalkina
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Коряковцева Н.Ф. Современная методика организации самостоятельной работы изучающих иностранный язык: пособие для учителей. М., 2002. 106 с.

2. Курило Л.В. Организация обучения будущих преподавателей английского языка профессионально ориентированной научной письменной речи // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2014. №1. С. 52-57.

3. Никифорова Н.А. Организация самостоятельной работы студентов по иностранным языкам: методические указания / Сост. Н.А. Никифорова. Томск, 2012. 19 с.

4. Оганесян Н.Т. Педагогическая психология. Система разноуровневых контрольных заданий: учеб. пособие. М., 2006. 105 с.

5. Перфилова Г.В. Примерная программа по дисциплине «Иностранный язык» для подготовки бакалавров (неязыковые вузы). М., 2011. 32 с.

6. Соловова Н.В. Организация и контроль самостоятельной работы студентов: методические рекомендации. Самара, 2006. 15 с.

7. Тесевич О.Б. Использование проектной технологии в организации самостоятельной работы студентов неязыковых вузов по иностранному языку // Наука. Образование. Технологии - 2008: материалы Междунар. науч.-практ. конф., 21-22 марта 2008 г., Барановичи, Респ. Беларусь: в 3 кн. / под общ. ред. В.В. Таруца. Барановичи, 2008. - Кн. 1: Иноязычное образование в современном поликультурном мире. С. 155-157.

8. Тюрина С.Ю. Оптимизация иноязычной подготовки студентов технического вуза. Фундаментальные исследования // Педагогические науки. 2011. № 8. С. 318-321.

9. European Language Portfolio. - CiLT, the National Centre for Languages. London, 2007. 40 p.


Review

Views: 101


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)