Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

RESULTS OF STUDYING THE FEATURES OF UPBRINGINGCHILDREN IN MULTICULTURAL FAMILIES

Abstract

The article addresses urgent questions of relations between people of different nationalities on the example of a multicultural family. A multicultural family is considered as a specific upbringing environment. The article presents the analysis of respondents’ opinions the process of upbringing children when there is an interaction between the two cultures. The respondents’ attitudes to the problem of familiarizing the child with his parents’ national cultures are given. The variants of a child’s language development in conditions of bilingualism are considered. The respondents’ attitude to the implementation of pedagogical support of children’s upbringing in multicultural family is shown. According to the analysis the appropriate conclusions are drawn.

About the Author

N. . Afonina
Мурманский государственный гуманитарный университет
Russian Federation


References

1. Асанова Э.С. Межэтническое взаимодействие в условиях национально-смешанных семей республики Адыгея: дис.. канд. соц. наук. Майкоп, 2009. 173 с.

2. Афонина Н.И. К вопросу об изучении особенностей воспитания ребёнка в национально-смешанной семье // Инновационный подход к обучению и воспитанию: материалы IV Международного фестиваля методических идей, 15 октября 2013 г. / гл. ред. М.П. Нечаев. Чебоксары, 2013. С. 34-37.

3. Джуринский А.Н. Проблемы поликультурного воспитания в зарубежной педагогике // Вопросы философии. 2007. № 10. С. 41-52.

4. Дюльдина Ж.Н. Проблема воспитания в национально-смешанных семьях [Электронный ресурс]. URL: http://family73.ru/component/content/article/34-2011-10-26-09-12-02/75-problema-vospitaniya-detey-v-nacionalnosmeshammih-semiyah.html (дата обращения: 13.06.2013).

5. Тюлькина Д.В. Особенности воспитания детей в национально-смешанных семьях [Электронный ресурс]. URL: http://shvarts.pspu.ru/sbornik_konf2_list_18.html (дата обращения: 02.10.2013).


Review

Views: 92


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)