Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

ON THE CONCEPT OF DISTANCE LEARNING TECHNOLOGIES FOR TEACHING RUSSIAN

Abstract

The article discusses the concept of distance learning technologies for teaching Russian. The prerequisites for the use of distance learning technologies for learning the Russian language are formulated. The principles of organizing the system of distance learning Russian are given. The goals and objectives of the use of distance learning technologies for teaching Russian are set. Based on the study of regulatory documents the main priorities for the use of distance learning technologies for teaching Russian are identified. The article presents a review of the Internet resources, implementing distance education technologies for learning Russian. Besides, the socio-economic efficiency of such technologies implementation is defined.

About the Author

R. . Soldatenkov
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Иващенко Н.В., Игнатенко А.В., Осадчий С.В. Особенности подготовки педагогических работников для учреждений профессионального образования с использованием дистанционной формы обучения // Молодой ученый. Чита, 2014. С. 483-486.

2. Интернет в России и в мире. [Электронный ресурс]. URL: http://www.bizhit.ru/index/polzovateli_interneta_v_mire/0-404 (дата обращения: 25.12.2014)

3. Кузьминский А.И. Педагогика высшей школы. Учеб. пособие. К. [Электронный ресурс]. URL: http://banauka.ru/4.html (дата обращения: 25.12.2014).

4. Овсянникова Н.П. Эффективность информационно-образовательной среды образовательного учреждения в соответствии с требованиями ФГОС // Муниципальное образование: инновации и эксперимент. М., 2014. С. 7-13.

5. Федеральные Государственные Образовательные Стандарты [Электронный ресурс]. URL: httр://минобрнауки.рф/документы/336 (дата обращения: 25.12.2014).

6. Федеральный закон от 29 декабря 2012 г. № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации» [Электронный ресурс]. URL: httр://минобрнауки.рф/документы/2974 (дата обращения: 25.12.2014).


Review

Views: 70


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)