Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

USE OF ACTIVE METHODS OF LEARNING IN FORMING STUDENTS’ CREATIVITY AT PHILOLOGICAL FACULTIES

Abstract

The article deals with the problem of organizing the practical application of active methods of learning in forming students’ creativity at philological faculties during their training at a university. The author emphasizes the use of active methods with the aim of forming and developing students’ creativity within the educational process. The author considers such methods as: project method, method of problem-based teaching, and practical workshops to be active teaching methods stimulating the development of creative abilities and skills. This article contains recommendations on the application of the given methods in the process of formation and development of students' creativity as a specific property of a person.

About the Author

M. . Potienko
Luhansk Taras Shevchenko National University
Russian Federation


References

1. Брякова И.Е. Формирование креативных качеств личности в процессе открытого образования // Человек и образование. 2009. № 1 (18). С. 41-45.

2. Грудзинская Е.Ю., Марико В.В. Активные методы обучения в высшей школе: Учебно-методические материалы по программе повышения квалификации «Современные педагогические и информационные технологии». Нижний Новгород, 2007. 182 с.

3. Ефремова Л.И., Аникина Н.В. Современные технологии обеспечения качества образования в национальном исследовательском университете // Интеграция образования. 2014. № 1 (74). Т. 18. С. 6-13.

4. Ковалевская Е.В. Проблемное обучение: подход, метод, тип, система (на материале обучения иностранным языкам): в 2-х книгах. Кн. 1. М., 2000. 247 с.

5. Максимова В.Н. Межпредметные связи в процессе обучения. М., 1988. 144 с.

6. Михаелян Е.Е. Семинары активными методами и формами // Теория и практика общественного развития. 2011. № 1. С. 158-163.

7. Ситаров В.А. Проблемное обучение как одно из направлений современных технологий обучения // Знание. Понимание. Умение. 2009. № 1. С. 148-157.

8. Соловова Е.М. Подготовка учителя иностранного языка с учетом современных тенденций обновления содержания образования // Иностранные языки в школе. 2001. № 4. С. 8-10.

9. Фишер Н.В. Инновационные технологии в профессиональномобразовании // Вестник государственного университета. Серия 3: Педагогика и психология. 2010. № 1. С. 1-6.

10. Шумова И.В. Активные методы обучения как способ повышения качества профессионального образования // Педагогика: традиции и инновации: материалы междунар. науч. конф. (г. Челябинск, октябрь 2011 г.). Т. II. Челябинск, 2011. С. 57-61.


Review

Views: 80


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)