Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

PORTFOLIO AS AN INNOVATIVE METHOD IN THE ORGANIZATION OF STUDENTS’ UNSUPERVISED WORK

Abstract

The article is aimed at formulating general theoretical grounds for using an innovative method of portfolio. The author formulates the definition of a portfolio, notes the effectiveness of students’ unsupervised work being organized with use of this method. The article presents the methodological aspects of this promising pedagogical technology and the structure of portfolio for students of the academy of architecture and arts. The author comes to the conclusion that the method of portfolio can become a form of assessing the students’ unsupervised work. Besides, it is one of the ways of ensuring subjects succession.

About the Author

A. . Kiseleva
Ural State Academy of Architecture and Arts
Russian Federation


References

1. Акимова О.Б. Это модное слово портфолио // Филологический класс. 2008. № 19. С. 75-76.

2. Анисимова Л.Н. Инновационный подход к профессионально-графической подготовке будущих учителей технологии и предпринимательства // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2014. № 1. С. 1-8.

3. Афонин И.А. Современный муниципальный лицей и инновационный потенциал личности // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2013. № 2. С. 7-11.

4. Гагарин А.В. Психология и педагогика высшей школы. М., 2010. 240 с.

5. Повзун В.Д., Повзун А.А. Интерактивная образовательная технология как средство формирования навыков самостоятельной работы и развития критического мышления студентов в университете // Проблемы уч.-метод. и воспит. работы в вузе: Материалы IV межрегион. науч.-практ. конференции. Сургут, 2008. С. 67-76.


Review

Views: 70


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)