Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE IMPORTANCE OF FORMING A UNIVERSITY FOREIGN LANGUAGE TEACHER’S PROJECT COMPETENCE

Abstract

The article proves the necessity of foreign language teacher’s project competence formation in the light of modern demands outlined in the Educational Standards. The author defines the essence and components of the corresponding competence on the basis of analysis and synthesis of theoretical data and personal practical experience. Besides, the conditions for developing foreign language teacher’s project competence during the process of their professional training are also revealed.

About the Author

S. . Guliants
Moscow City Teachers’ Training University
Russian Federation


References

1. Беспалько В.П. Педагогика и прогрессивные технологии обучения. М., 1995. 336 с.

2. Веселова В.Г. Проектная деятельность как средство формирования профессиональной компетентности будущего учителя в условиях широкой социальной конкуренции: дисс.. канд. пед. наук. Армавир, 2001. 177 с.

3. Колесникова И.А., Горчакова-Сибирская М.П. Педагогическое проектирование. М., 2005. 288 с.

4. Ожегов С.И. Словарь русского языка: ок. 57000 слов / под ред. Н.Ю. Шведовой. 20-е изд. М., 1989. 750 с.

5. Полат Е.С., Бухаркина М.Ю. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: учеб. пособие. М., 2000. 268 с.

6. Яцкина Г.В. Проектная деятельность учителя как условие развития образовательных компетентностей учащихся [Электронный ресурс]. URL: http://nsportal.ru/ap/shkola/istoriya/library/proektnaya-deyatelnost-uchitelya-kak-uslovie-razvitiya-obrazovatelnykh-ko (дата обращения: 25.03.2013).


Review

Views: 98


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)