Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

CRITERIA, PARAMETERS AND LEVELS OF MANIFESTATION OF ENGLISH LANGUAGE TEACHER’S KEY COMPETENCIES

Abstract

The article is dedicated to understanding of core, basic, key and special competencies that constitute professional competence of English teachers. Special attention is devoted to these teachers’ key competencies, their criteria, parameters and levels of manifestation as a whole. The author also presents a detailed description of the criteria, parameters and levels of the following key competencies of a teacher of English: readiness to use different types of oral foreign-language speech during the lesson of English and ability to set a goal, oriented on teaching a foreign language, and choose optimal solutions for achieving it.

About the Author

A. . Guliyants
Moscow City Teachers’ Training University
Russian Federation


References

1. Ариян М.А. Обучение диалогической форме общения // Методика преподавания иностранных языков: общий курс [учеб. пособие] / отв. ред. А.Н. Шамов. 2-у изд., перераб. и доп. М., 2008. С. 112-115.

2. Ариян М.А., Оберемко О.Г., Шамов А.Н. Методика преподавания иностранных языков: общий курс. - Изд. 2-е, перераб. и доп. Н. Новгород, 2004. 190 с.

3. Бессонова В.Н. Обучение студентов методам решения профессиональных задач при выполнении задач и заданий по НИР // Научно-практическая конференция «Внедрение достижений психологии и педагогики в практику работы вуза», 14-15 окт. 1983 г.: тез. докл. / М-во высш. и сред. спец. образования РСФСР, Новосиб. электротехн. ин-т, Новосиб. пед. ин-т, Новосиб. отд-ние О-ва психологов СССР. Новосибирск, 1983. 129 с.

4. Гальскова Н.Д., Гез Н.И. Теория обучения иностранным языкам: лингводидактика и методика: учеб. пособие для студентов, обучающихся по специальности «Теория и методика преподавания иностранных яз. и культур» 3-е изд., стер. М., 2006. 333 с.: ил., табл.

5. Лебедева Н.Н. Развитие творческих способностей студентов как предпосылка компетентностно-ориентированного образования // Вестник Волгоградского государственного университета. Сер. 6, Университетское образование. 2007. Вып. 10. С. 11-17.


Review

Views: 63


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)