Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

CREATING AN ELECTRONIC INFORMATION AND COMMUNICATION ENVIRONMENT FOR TEACHING FOREIGN LANGUAGES AT NON-LINGUISTIC FACULTIES OF PEDAGOGICAL UNIVERITIES

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2015-3-140-148

Abstract

The article presents the information and communication environment for teaching foreign languages as a part of the information and educational environment of a pedagogical university. The ICTs give language teachers a borderless selection of multimedia, software, applications and devices for developing more exciting, interactive lessons. The authors conclude that the use of the computer functionality is rational in the educational process of a pedagogical university. A number of e-teaching technologies that are widely used in MordSPI - iTRAINIUM, Hot Potatoes, Netquiz Pro 4, databases - are considered.

About the Authors

L. . Babushkina
Mordovian State Pedagogical Institute
Russian Federation


S. . Kadomtseva
Mordovian State Pedagogical Institute
Russian Federation


O. . Kiryakova
Mordovian State Pedagogical Institute
Russian Federation


References

1. Вознесенская Н.В., Сафонов В.И. Индивидуально-ориентированная организация учебного процесса в информационно-образовательной среде вуза // Гуманитарные науки и образование. 2011. № 3. С. 6-9.

2. Герасименко Т.Л., Ковальчук С.В., Мохова О.Л. Возможности и перспективы использования m-learning (мобильного обучения) в процессе изучения иностранного языка // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2013. № 1. С. 61-64.

3. Кадакин В.В. Инновационные процессы в высшем образовании (из опыта работы мордовского государственного педагогического института имени М.Е. Евсевьева) // Гуманитарные науки и образование. 2012. № 2. С. 9-12.

4. Концепция информатизации высшего образования Российской Федерации. 1993. 55 с.

5. Осипов П.Н. Интенсификация высшего образования как средство его модернизации // Гуманитарные науки и образование. 2013. № 1. С. 38-41.

6. Паршина Л.Г. Компьютер как средство музыкально-творческой деятельности студентов педвуза // Гуманитарные науки и образование. 2012. № 3 (11). С. 34-36.

7. Роберт И.В. Развитие дидактики в условиях информатизации образования // Педагогика. 2012. № 9. С. 25-36.

8. Aydin S. Teachers’perceptions about the use of computers in EFL teaching and learning: the case of Turkey // Computer assisted language learning. 2013. Volume: 26. Issue: 3. P. 214-233.

9. Grosu L.M., David I. E-learning in foreign language teaching: what is gained and what is lost // Quality and efficiency in e-learning, Vol. 3 / Edited by: I. Roceanu, B. Logofatu, M. Stanescu, M. Blaga. 2013. Book Series: eLearning and Software for Education. P. 298-303.

10. Kong Y., Liu X. ICT Integration in FL Teacher Training // Proceedings of the 2013 international conference on information, business and education technology / Edited by: L. Zhang, X. Liu, J. Chen. 2013. Book Series: Advances in Intelligent Systems Research. Volume 26. P. 1262-1265.

11. Shukshina T.I., Babushkina L.Y. Formation of sociocultural competence among students of a pedagogical higher education institution using ICT when learning foreign languages // Life Science Journal. 2014. № 11(6). С. 565-568.


Review

Views: 51


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)