СОДЕРЖАНИЕ ПОНЯТИЯ «АНГЛИЙСКИЙ ДЛЯ АКАДЕМИЧЕСКИХ ЦЕЛЕЙ» В КОНТЕКСТЕ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ В ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ СФЕРЕ НА НЕЯЗЫКОВЫХ ФАКУЛЬТЕТАХ
https://doi.org/10.18384/2310-7219-2015-3-131-139
Аннотация
Ключевые слова
Список литературы
1. Данилина Е.А. Оптимизация процесса обучения иностранным языкам в неязыковом вузе в соответствии с новым государственным стандартом [Электронный ресурс]. URL: http://www.mami.ru/science/mami145/scientific/article/s12/s12_41.pdf (дата обращения: 10.04.2015).
2. Комарова А.И. Функциональная стилистика: научная речь. Язык для специальных целей (LSP). Изд. 3-е. М., 2010. 192 с.
3. Evans S., & Green C. Why EAP is necessary: A survey of Hong Kong tertiary students // Journal of English for Academic Purposes. Vol. 6. P. 3-17.
4. Flowerdew J., & Peacock M. Research Perspectives on English for Academic purposes. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. 467 p.
5. Hutchinson T., & Waters A. English for specific purpose: A learning-centered approach. Cambridge: Cambridge University Press, 1987. 183 p.
6. Hyland K. Specificity revisited: how far should we go now? // English for Specific Purposes. 2002. Vol. 21. P. 385-395.
7. Hyland K. English for Academic Purposes: an Advanced Resource Book for Teachers. Canada: Routledge, 2006. 342 p.
8. Jordan R.R. English for academic purposes: A guide and resource book for teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1997. 404 p.
9. Liyanage I., & Birch G. English for general academic purposes: Catering to discipline-specific needs // Queensland Journal of Educational Research. 2001. Vol. 17. № 1. P. 48-67.
10. Soo, Ruey Shing, Tam, Shu Sim. EAP Needs Analysis in Higher Education: Significance and Future Direction // English for Specific Purposes World. 2011. Vol. 33. P. 1-11.
11. Spack R. Inititating ESL students into the academic discourse community: how far should we go? // TESOL Quarterly. 1988. Vol. 22. № 1. P. 29-52.