Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE USE OF PROFESSIONALLY-ORIENTED LANGUAGE GAMES WHILE TEACHING ENGLISH AT NON-LINGUISTIC FACULTIES OF UNIVERSITIES

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2015-3-97-105

Abstract

The article presents the methodological guidelines for organizing professionally-oriented language games while teaching English. The present-day topicality of this technology is explained, the types of professionally-oriented language games are given. The basic rules of organizing such games with the example of negotiating techniques training are considered. The recommendations are supplied with the linguistic and sociocultural information on the subject. The main problem the article focuses on is the methodology of teaching Russian students to use English effectively in their future working activities. The article demonstrates the new technology in teaching English for special purposes by modeling the professional activity. Such technology will help students in adapting to the new conditions of the modern society.

About the Author

M. . Polyakova
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Анисимова Н.Н. Методические рекомендации по применению игровых технологий на уроках специальных дисциплин как средство активизации познавательной деятельности учащихся [Электронный ресурс]. URL: http://gigabaza.ru/doc/26366.html (дата обращения: 15.04.2015).

2. Комочкина Е.А. Особенности обучения будущих магистров физико-математических специальностей выступлению с докладом на иностранном языке // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2014. № 1. С. 44-51.

3. Курило Л.В. Организация обучения будущих преподавателей английского языка профессионально ориентированной научной письменной речи // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2014. № 1. С. 52-56.

4. Мантулин А.Е. Формирование самостоятельной научной и творческой деятельности будущих дизайнеров квалификации «бакалавр» в учебном процессе вуза: автореф. дисс.. канд. пед. наук. Орёл, 2013. 23 с.

5. Рендова Ж.В. Применение современных информационных технологий в процессе обучения иностранным языкам в неязыковых вузах // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2014. № 1. С. 90-94.

6. Свич Н.А., Трутько Е.Ю. Деловые игры в обучении иностранным языкам [Электронный ресурс] URL: http://www.rusnauka.com/15_NPN_2013/Pedagogica/5_138756.doc.html (дата обращения: 16.04.2015).

7. Федеральный закон Российской Федерации от 29 декабря 2012 г. № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации» [Электронный ресурс]. URL: http://www.rg.ru/2012/12/30/obrazovanie-dok.htm (дата обращения: 26.06.15).

8. Чиксентмихайи М. Креативность. Поток и психология открытий и изобретений. М., 2013. 528 с.


Review

Views: 73


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)