Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

ON THE QUESTION OF POSSIBILITY OF FORMING CROSS-CULTURAL COMPETENCE OF UNDERGRADUATE STUDENTS OF NON-LINGUISTIC UNIVERSITIES

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2015-3-24-31

Abstract

The article discusses the possibility and the need to incorporate the cross-cultural aspects into the lessons of English for students of non-linguistic universities. This necessity is due to the students’ interest to cross-cultural communication with their peers competently. The author singles out such notions of cross-cultural communication as: values, habits, stereotypes, prejudice and others, which are necessary for deeper understanding of the representatives of other cultures offers the system of tasks and exercises which provide students with cognitive and communicative skills for cross-cultural communication.

About the Author

N. . Achkasova
The Financial University under the Government of the RF
Russian Federation


References

1. Азимов Э.Л., Щукин А.И. Словарь методических терминов (преподавание иностранных языков). СПб., 1999. 415 с.

2. Андронкина Н.М. Подготовка и проведение уроков с элементами дискуссии // Обучение иностранным языкам. СПб., 2003. С. 161-186.

3. Брагина А.А. Лексика языка и культура страны. М., 1986. 201 с.

4. Кузьменковы Ю. и А. Английский язык для межкультурного общения. М., 2013. 273 с.

5. Леонтьев А.А. Язык не должен быть чужим // Школа 2000. Концепции. Программы. Технологии. 1998. № 2. С. 86-90.

6. Садохин А.П. Основы межкультурной коммуникации. М., 2003. 341 с.

7. Тер-Минасова С.Г. Язык и межкультурная коммуникация. М., 2000. 262. С. 81-97.

8. Шейлз Д. Коммуникативность в обучении иностранным языкам. Совет Европы Пресс, 1995. 349 с.


Review

Views: 64


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)