Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

ICT IN TEACHING THE COURSE OF "BUSINESS FOREIGN LANGUAGE (FRENCH)" AT AN MA COURSE

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2015-4-108-115

Abstract

In the context of foreign language teaching at non-linguistic master's courses there is a need of finding ways of forming skills of intercultural professional communications. This article deals with the use of information communication technologies while preparing the course of "Business Foreign Language (French)" in various aspects, taking into account the experience of working out such courses as "French for Specific Purposes" in France.

About the Author

N. . Pomerantseva
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Перфилова Г.В. Примерная программа по дисциплине «Иностранный язык» для подготовки магистров (неязыковые вузы). М., 2014. 50 с.

2. Степанова М.М. Современные подходы к обучению иностранному языку в магистратуре неязыкового вуза // Научно-технические ведомости СПбГПУ Гуманитарные и общественные науки. 2/11/2010. С. 109-114.

3. Шульгина Е.М. О магистратуре как высшей ступени образования и актуальности иностранного языка в современной ее структуре [Электронный ресурс]. URL: http://revolution.allbest.ru/pedagogics/00174767_0.html (дата обращения: 10.10.2015)

4. Aslim-Yet V. Didactique des langues, evolution de la technologie et Internet [Электронный ресурс]. URL: http://kutuphane.dogus.edu.tr/makale/13048899/2009/cilt18/sayi2/M0009146.pdf(дата обращения: 18.10.2015)


Review

Views: 51


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)