Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE CONTENT PROBLEMS OF MODERN DESIGN EDUCATION

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2015-4-94-99

Abstract

The features of formation of the content of modern design education, associated with the change of methodological approaches to its layout are considered. The complexity of the transitional phase is introduced by the variety of views and, consequently, the requirements for the content of design education are presented by those who are interested in the results of training. Based on the analysis of the way the concept of education is understood by students and teachers of profile educational institutions the authors put forward four concepts of design education.

About the Authors

M. . Galkina
Moscow State Regional University
Russian Federation


S. . Lomov
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Вязникова Л.Ф. Ценности в образовании: выбор пути развития // Педагогическая наука и образование. 2002. № 4. С. 88-98.

2. Гиббс Дж. Настольная книга дизайнера интерьера. М., 2008. 112 с.

3. Гончарова Е.В. Инновации и проблемы дизайн-образования в контексте общекультурных ценностей // Омский вестник. 2013. №1. С. 223-225.

4. Дэвис А., Рейд А., Раскрытие проблематики в оценке преподавания искусства и дизайна // Материалы международной конференции «Новое обретение дизайн-образования в университете». Лондон, 2000. С. 178-184.

5. Харитонова А.М. Дизайн как средство формирования эстетического вкуса школьников // Вестник Московский государственный областной университета. Серия: Педагогика. 2015.


Review

Views: 120


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)