Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE MODEL OF KEY EDUCATIONAL COMPETENCES FORMATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS THROUGH THE INTERNET AND THE RESULTS OF ITS IMPLEMENTATION

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2015-4-78-83

Abstract

The article raises the problem of key educational competences formation of high school students, which has great importance in modern education. The model of forming the above competencies by means of the Internet resources in a comprehensive school is given. The approaches, methods, and forms of formation of senior schoolchildren’s key educational competences are studied. The stages of the model implementation, as well as the results of its experimental verification in the teaching-learning process of pupils 10th grade are given.

About the Author

L. . Sineva
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Беспалько В.П. Слагаемые педагогической технологии. М.: Педагогика, 1989. 192 с.

2. Леонтьев Д.А. Ценностные представления в индивидуальном и групповом сознании: виды, детерминанты и изменения во времени // Психологическое образование. 1998. № 1. С. 13-25.

3. Симонов В.П. Педагогический менеджмент: 50 НОУ-ХАУ в управлении образовательным процессом. М.: Педагогическое общество России, 1999. 427 с.

4. Тюмасеева З.И., Богданов Е.Н., Щербак Н.П. Словарь-справочник современного общего образования: акмеологические, валеологические и экологические тайны. СПб, 2004. 464 с.

5. Федеральный государственный образовательный стандарт среднего (полного) общего образования // Российская газета. 2012. 21 июня.


Review

Views: 76


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)