Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE ROLE OF TEACHING PRACTICE IN THE FORMATION OF PROFESSIONAL COMPETENCE OF FUTURE BACHELORS OF PEDAGOGICAL EDUCATION

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2015-4-57-65

Abstract

The article is devoted to the role and importance of teaching practice in the formation of professional competence of a future bachelor of pedagogical education. The aim of the article is to create a holistic view of bachelors’ teaching practice. The author presents the goal, objectives, stages, structure and content of teaching practice of bachelors of pedagogical education, as well as training and methodological support, forms and bases of pedagogical practice.

About the Author

S. . Klenikova
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Анисимова Л.Н., Туманова И.П. Учебно-воспитательная среда как инструмент формирования профессиональных компетенций студентов при подготовке к профориентационной работе со школьниками // Фундаментальные исследования. 2013. № 1. С. 104-110.

2. Ершова Е.С. Художественно-развивающий подход в реализации личностно ориентированных ситуаций на занятиях по декоративно-прикладному творчеству в системе дополнительного образования // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2011. № 4. С. 152-156.

3. Кошелева М.А. Развитие профессиональной направленности будущих учителей технологии на основе исследовательской деятельности: автореф. дисс.. канд. пед. наук. М., 2005. 21 с.


Review

Views: 52


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)