Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE USE OF SPECIAL METHODS WHEN TEACHING TO SOLVE MATHEMATICAL PROBLEMS

Abstract

The article considers the problems of teaching mathematics and the use of a technique of definition of key (significant) examples and exercises of mathematical problems systems. As such exercises have substantial overlaps with other tasks they should be paid special attention while studying theory and developing practical skills of solving problems. Even being constrained by certain time-shortage it is necessary to develop such scheme of teaching. It is beneficial, as it qualitatively improves training facts in general, and ensures the success of further training activities.

About the Authors

N. . Popov
Mari State University
Russian Federation


A. . Marasanov
Mari State University
Russian Federation


References

1. Егорченко И.В. Методика изучения элементов комбинаторики, теории вероятностей и математической статистики : учеб. пособие. - Саранск, 2011. - 286 с.

2. Загвязинский В.И., Емельянова И.Н. Теория обучения и воспитания : учебник для бакалавров. - М., 2012. - 314 с.

3. Марасанов А.Н. Система задач по тригонометрии в обучении математике учащихся средних общеобразовательных учреждений: дис.. канд. пед. наук. - Йошкар-Ола, 2012. - 180 с.

4. Пойа Д. Как решать задачу : пер. с англ. -М., 1959. - 208 с.

5. Попов Н.И. Теоретико-методологические основы обучения решению текстовых алгебраических задач // Образование и наука. Изв. УрО РАО. - 2009. - № 3(60). - С. 88-96.

6. Попов Н.И., Марасанов А.Н. О выявлении внутрипредметных связей при изучении тригонометрии // Наука и школа. - 2009. - № 5. - С. 37-39.

7. Саранцев Г.И. Методика обучения математике: методология и теория: учеб. пособие для студентов бакалавриата высших учебных заведений по направлению «Педагогическое образование» (профиль «Математика»). - Казань, 2012. - 292 с.


Review

Views: 86


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)