Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE NEW LAW ON EDUCATION IN THE RUSSIAN FEDERATION AND INNOVATIVE MEANS POTENTIAL IN TEACHING SPANISH

Abstract

The article studies the problem of enhancing the efficiency of teaching foreign languages in the conditions of education reform in the Russian Federation when the role of the competence approach, as well as of the personalization of education is increasing. The article shows the importance of information technologies (ranging from specialized portals for studying foreign languages to the use of e-mail) for developing the communicative competences of students studying at non-linguistic universities. The author describes resources of main portals and websites for studying Spanish.

About the Author

O. . Panyushkina
Moscow University of Industry and Finance «Sinergy»
Russian Federation


References

1. Герасименко Т.Л., Ковальчук С.В., Мохова О.Л. Возможности и перспективы использования М-Leaning (мобильного обучения) в процессе изучения иностранного языка // Вестник МГОУ. Серия «Педагогика». - 2013. - № 1. - С. 61-64

2. Федеральный закон «Об образовании в Российской Федерации». Глава 2, статья 16 [Электронный ресурс]. URL: www.zakonrf.info (дата обращения 26.10.2013)

3. Общеевропейские компетенции владения иностранным языком: изучение, преподавание, оценка (Common European Framework of Reference, CEFR) [Электронный ресурс]. URL: http://lang. mipt.ru/articles/european_levels.html (дата обращения 26.11.2013)

4. Hymes, D. On Communicative Competence. In J.B.Pride and J.Holmes (eds.), So ciolinguistics. Harmondsworth: Penguin, 1972, pp. 269-293.

5. Sara M Saz. Los norteamericanos estudian espaňol por su utilidad en futuros campos profesionales- [Электронный ресурс]. URL:http://www. consumer.es/web/es/educacion/otras_ formaciones/2009/09/16/188014.php (дата обращения 05.09.2009)

6. ФГОС ВПО 2010 [Электронный ресурс]. URL: http://www/uop/ifmo/ru/stat/21/ (дата обращения 09.09.2013).


Review

Views: 73


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)