Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

CONDITIONS OF TEACHING PROFESSIONALLY ORIENTED READING IN A FOREIGN LANGUAGE AT A NON-LINGUISTIC UNIVERSITY

Abstract

Abstract The article considers the conditions associated with learning to read in a foreign language at the University of Economics. Learning to read in a non-linguistic university involves a differentiated approach: the division into groups depending on the level of language and the use of professional and elective programs on reading. It is emphasized that a specialist’s training in foreign languages should be based on an interdisciplinary basis in order to fill the gap between educational situations of foreign language communication and real professional tasks in the framework of professional activity.

About the Author

O. . Mokhova
Moscow University of Industry and Finance «Synergy»
Russian Federation


References

1. Гальскова Н.Г. Современная методика обучения иностранным языкам как наука: проблемы и перспективы 2013// Электронный журнал «Вестник МГОУ» [Электронный ресурс]. - М., 2013 - №1. -URL: http://evestnik-mgou.ru/ Articles/ Doc/281.

2. Ильинская Я.А. Самоорганизация студентов в системе дополнительного непрерывного образования // Электронный журнал «Вестник МГОУ» [Электронный ресурс]. - М., 2013 - №1. - URL: http://evestnik-mgou.ru/Articles/ Doc/282 (дата обращения: 10.12.13).

3. Полякова Т.Ю. Диверсификация непрерывной профессиональной подготовки по иностранному языку в инженерном образовании: автореф. дис.док. пед. наук. - М, 2011. - 41 с.

4. Примерная программа по дисциплине «Иностранный язык» для подготовки бакалавров (неязыковые вузы). - М., 2011. - 30 с.

5. Халеева И.И. Основы теории обучения пониманию иноязычной речи (подготовка переводчика). - М., 1989. - 124 с.


Review

Views: 63


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)