Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

MODERN SYSTEMS OF PHYSICAL TRAINING CLASSES FOR MEDICAL STUDENTS: ADVANTAGES AND DISADVANTAGES

Abstract

The article deals with the use of modern health improving and fitness systems in the process of teaching students of special medical department. The purpose of the research is to identify the advantages and difficulties of implementation, as well as to assess the prospects for application of modern systems of fitness classes for students of special medical groups. The work is based on the results of the authors’ analytical and experimental research. The survey was conducted among students and PT teachers, who work with the students of specialized medical departments in ten higher educational institutions of Moscow and Ivanovo.

About the Authors

O. . Stepanova
Moscow State Pedagogical University
Russian Federation


E. . Osokina
Shuya Branch of Ivanovo State University
Russian Federation


S. . Savin
Rublyovo-Uspensky Medical and Sanatory Complex under the Management of the President Administration of the Russian Federation
Russian Federation


O. . Borodulina
Ivanovo State Power University
Russian Federation


References

1. Венгерова Н.Н. Физкультурно-оздоровительные технологии для студенток высшей школы: Монография. - СПб., 2011. - 216 с

2. Венгерова Н.Н. Место современных оздоровительных технологий в учебном процессе по физической культуре в вузе / Н.Н. Венгерова, И.В. Зайцев // Физическая культура и спорт: проектирование, реализация, эффективность: Сборник материалов Всероссийской научно-практической конференции, посвященной 70-летию А.А. Нестерова. - СПб., 2005. - С. 118-120.

3. Ковалева М.В., Румба О.Г. Применение подвижных и элементов спортивных игр на занятиях со студентками с ограниченными возможностями сердечнососудистой системы: Монография. -Белгород, 2012. - 170 с.

4. Кондаков В.Л. Системные механизмы конструирования физкультурно-оздоровительных технологий в образовательном пространстве современного вуза: Монография. - Белгород, 2013. -454 с.

5. Лутонин А.Ю. Физиологические и психофизиологические критерии распределения студентов на медицинские группы для занятий физической культурой: автореф. дис. канд. мед. наук. - М., 2009. - 26 с.

6. Мысина Г.А. Здоровьесберегающая деятельность студентов в рамках образовательно-воспитательной среды вуза // Вестник Московского государственного областного университета. Серия «Педагогика». - 2010. - № 2. - С. 16-22.

7. Осокина Е.А. Использование комплексных фитнес-программ в системе физического воспитания студенток / Е.А. Осокина, О.Н. Степанова // Вестник Костромского государственного университета им. Н.А. Некрасова. - Кострома, 2010. - № 4. - С. 71-75.

8. Румба О.Г. Система педагогического регулирования двигательной активности студентов специальных медицинских групп: автореф. дис. докт. пед. наук. - СПб., 2011. - 51 с.

9. Титов С.В. Физическое воспитание студенток специальных медицинских групп на основе комплексного применения силовых упражнений: автореф. дис.. канд. пед. наук. - Набережные Челны, 2013. - 23 с.

10. Холодов Ж.К. Теория и методика физического воспитания и спорта: учеб. пособие для вузов / Ж.К. Холодов, В.С. Кузнецов. - 10-е изд. стереотип. - М., 2012. - 480 с.


Review

Views: 166


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)