Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

PRACTICE OF TRAINING SCHOOL DIRECTORS IN THE SYSTEM OF RUSSIAN EDUCATION IN MODERN CONDITIONS

Abstract

The article analyzes the management training program of school education at Russian universities in order to identify the changes that occur in the educational practice. The author presents an attempt to determine something general and particular in these programs, as well as the factors influencing their goals, objectives and content. Approaches to designing strategies of training leaders of education in Russia are highlighted. It is stated that the implemented programs do not represent the general methodology of training school managers with regard to the current social order.

About the Author

I. . Ivanenko
Sterlitamak Branch of Bashkir State University
Russian Federation


References

1. Болотов В.А. Управление развитием образовательного учреждения через профессиональную подготовку его руководителя / В.А. Болотов, С.С. Кравцов, И.Д. Чечель, С.А. Щенников, Н.П. Ростовцева // Управление образованием: теория и практика. - Институт управления образования РАО. - 2011. - Февраль. - № 1. [Электронный ресурс]. -http://www.iuorao.ru (дата обращения: 24.10.12)

2. Иваненко И.А. Подготовка современных специалистов в сфере управления школьным образованием: стратегия и практика реализации. - Уфа, 2013. -200 с.

3. Иваненко И.А. Уровневая подготовка специалистов в области школьного руководства в европейских странах // Вестник Башкирского университета. - 2013. - Т. 18. - № 2. - С. 556-560.

4. Персонифицированная модель повышения квалификации работников образования в современных социально-экономических условиях: коллективная монография / под ред. Н.К. Зотовой. - М., 2012. - 342 с.

5. Федеральный закон от 29 декабря 2012 г. № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации» Принят Госу дарственной Думой 21 декабря 2012 года. Одобрен Советом Федерации 26 декабря 2012 года. [Электронный ресурс]. - http://www.rg.ru/2012/12/30/ obrazovanie-dok.html (дата обращения: 16.02.14).

6. Фрумин И.Д. Частно-государственное партнерство в образовании: уроки международного опыта / И.Д. Фрумин, П.П. Поляруш // Вопросы образования. - 2008. - № 2. - С. 73-107.

7. Anglia Ruskin University. Cambridge Campus Faculty of Education. [Электронный ресурс]. - http://www.anglia.ac.uk/ ruskin/en/home/faculties/education.html (дата обращения: 16.08.09).

8. National College for School Leadership (NCSL). [Электронный ресурс]. - http:// www.ncsl.org.uk/programmes-index.htm (дата обращения: 22.07.09).

9. National University of Ireland, Maynooth. [Электронный ресурс]. - http://www. nuim.ie (дата обращения: 12.09.09).

10. NCSL - Онлайн-контент. [Электронный ресурс]. - http://lmscontent.nscl. org.uk/ECM/flash.cfm (дата обращения: 29.08.10).

11. The University of Nottingham. [Электронный ресурс]. -http://www. nottingham.ac.uk/ (дата обращения: 27.09.09).


Review

Views: 72


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)