Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

PROFESSIONAL PEDAGOGICAL DIALECT AS AN OBJECT OF PHONOSTYLISTICAL RESEARCHES: LINGUADIDACTICS FOCUS

Abstract

The article studies the theoretical foundations of phonostylistic researches in professional dialects. It is also noted that there is some fixed presence of integration and interdisciplinary communication of phonostylistics and linguodidactics in the context of mastering a foreign language professional pedagogical discourse by future foreign language teachers studying at a baccalaureate. The results of this scientific research are the basis for determining the linguistic features of oral phonostylistic implementation of professional pedagogical discourse.

About the Author

I. . Golovchanskaya
Moscow City Pedagogical University
Russian Federation


References

1. Бужинский В.В. Иноязычная произносительная культура как базовая составляющая профессиональной речи // Профессиональная коммуникация: вербальные и когнитивные аспекты. Сборник докладов международной научно-практической конференцию. -М., 2007. - 192 с.

2. Гайдучик С.М. Фоностилистические черты монологической речи современного немецкого языка // 3вуки речи и интонация. - Вильнюс, 1970. - Т. 4. -С. 114-121.

3. Каспранский Р.Р. Реализация фонологических систем в речи: автореф. дис.. док. фил. наук. - М., 1980. - 40 с.

4. Портнова Н.И. Фоностилистика французского языка. - М., 1986. - 144 с.

5. Шмелев Д.Н. Русский язык в его функциональных разновидностях. - М., 1977. - 168 с.

6. Юзефавичус Т.А. Проблема минимизации культурно-речевых ошибок учителей // Вестник Московского государственного областного университета. Серия «Педагогика». 2010. № 4. -С. 51-55.


Review

Views: 98


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)