Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

POSSIBILITIES OF SECONDARY VOCATIONAL TRAINING IN ORGANIZING PEDAGOGIC SUPPORT TO POTENTIALLY GIFTED YOUTH

Abstract

This article examines the problems and prospects of vocational education connected with the modernization of professional education in Russia. As a basis of modernization the authors consider the introduction of preparation curricula in the applied baccalaureate. The article reveals competence tendencies in pedagogic support to potentially gifted students of secondary vocational institutions. The enrichment of curriculum content with an elective course of «Imageology» is studied on the example of directions of preparation «Tourism» and «Hotel service».

About the Authors

Yu. . Yelonoval
Russian International Academy of Tourism
Russian Federation


A. . Yelonova
Moscow State University, named after M.V. Lomonosov
Russian Federation


References

1. Васина В.В. Особенности коммуникативно-волевого компонента в структуре диссинхронии психического развития одаренных взрослых: дис.. канд. психол. наук. Казань, 2006. 210 с.

2. Крившенко Л.П., Вайндорф-Сысоева М.Е., Хапаева С.С., Юркина Л.В. Одаренность как основа подготовки специалиста будущего. М., 2009. 98 с.

3. Крившенко Л.П., Вайндорф-Сысоева М.Е., Хапаева С.С., Юркина Л.В. Теория и практика психолого-педагогического сопровождения одаренных учащихся. М., 2010. 110 с.

4. Приказ Министерства образования и науки РФ от 16 октября 2009 г. № 423 «О реализации постановления Правительства Российской Федерации от 19 августа 2009 г. № 667 №: [Электронный ресурс] // “ИА “ГАРАНТ” [Сайт]. URL: http://www.garant.ru/products/ipo/prime/doc/96741 (дата обращения: 13.06.2014)

5. Прикладной бакалавриат: [Электрон ный ресурс] // Федеральный портал «Российское образование» [Сайт]. URL: http://www.edu.ru/abitur/act.76/index.php (дата обращения: 11.04.2014)

6. Сибгатуллина И.Ф. Диссинхрония психического развития интеллектуально одаренных детей и подростков: дис.. докт. психол. наук. Сочи, 2002. 410 с.

7. Федеральные государственные образовательные стандарты среднего профессионального образования: [Электронный ресурс] // Официальный ресурс Министерства образования и науки Российской Федерации [Сайт]. URL: httр://минобрнауки.рф/документы/923 (дата обращения: 10.05.2014)

8. Федеральный закон «Об образовании в Российской Федерации» от 29 декабря 2012 г. № 667: [Электронный ресурс] // Официальный ресурс Министерства образования и науки Российской Федерации [Сайт]. URL: httр://минобрнауки.рф/документы/2974 (дата обращения: 10.07.2014)

9. Цесаренко О.В. Обучаемость интеллектуально одаренных учащихся и ее зависимость от индивидуально-типологических особенностей: дис.. канд. психол. наук. Иркутск, 2004. 186 с.


Review

Views: 84


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)