Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

METHODS OF SCIENTIFIC KNOWLEDGE AND RESEARCH IN THE CONTENT OF SECONDARY EDUCATION ON PHYSICS

Abstract

Based on a systemic approach, the content of the course of Physics can be expressed through its components, among which there are the following ones: scientific knowledge and methods of learning; questions for self-testing; exercises; assignments; examples of problem solving aimed at forming knowledge and experience of cognitive methods application in familiar situations; creative tasks for the development of the experience of theoretical and experimental research; means of motivating by the content and by the process of learning. Each type of contents implements the relationship of scientific knowledge and methods of cognition of objects at different levels of theoretical generalizations.

About the Author

L. . Khizhnyakova
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Бордонская Л.А. Отражение взаимосвязи науки и культуры в школьном физическом образовании и подготовке учителя: монография. Чита, 2002. 237 с.

2. Синявина А.А. Методы познания природы как системообразующие факторы конструирования содержания курса физики основной школы (на примере электрического поля) // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Физика-Математика. 2012. № 2. С. 72-81.

3. Степин В.С., Томильчик Л.М. Практическая природа познания и методологические проблемы современной физики. Мн., 1970. 96 с.

4. Теоретические основы содержания общего среднего образования / Под ред. В.В. Краевского, И.Я. Лернера. М., 1983. 143 с.

5. Хижнякова Л.С., Синявина А.А. Физика: 7 класс: учебник для учащихся общеобразовательных учреждений. М., 2011. 208 с.

6. Хижнякова Л.С., Синявина А.А. Физика: 8 класс: учебник для учащихся общеобразовательных учреждений. М., 2012. 224 с.

7. Хижнякова Л.С., Синявина А.А. Физика: 9 класс: учебник для учащихся общеобразовательных учреждений. М., 2013. 304 с.

8. Холина С.А. Учебно-методический комплекс по физике для основной школы) // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Физика-Математика. 2012. № 3. С. 88-94.


Review

Views: 115


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)