Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

PRACTICAL TRAINING OF STUDENTS SPECIALIZING IN «PSYCHOGY AND SOCIAL PEDAGOGY»: PROBLEMS AND SOLUTIONS

Abstract

The article singles out the main problems facing the students specializing in “Psychology and Social Pedagogy” during their practical training. The levels of their manifestation are described on the basis of the theoretical analysis and with the use of an empirical method. Besides, traditional and innovative approaches to the organization of students’ practical training are given. The models of theory and practice integration are presented. The author singles out the subjective and objective reasons of the difficulties arising in the process of students’ practical training, and offers their solution.

About the Author

I. . Tanvel
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Антонова О.А. Формирование активной жизненной позиции у будущего педагога-психолога в гуманитарном вузе : дисс..канд. пед. наук. -Казань, 2009. - 305 с.

2. Жуланова И.В. Анализ образовательного потенциала учебной практики в контексте проблемы развития субъектности будущего педагога // Казанский педагогический журнал. - 2008. - № 2 (56). - С. 41-48.

3. Попова Ю.Ф., Соренсен О.Ю. Интеграция теории и практики в процессе подготовки и переподготовки специалистов на экономическом факультете Сыктывкарского университета: Результаты реализации Темпус-Проекта. - Сыктывкар, 1999. - 40 с.

4. Сморчкова В.П. Супервизия как технология психолого-педагогического сопровождения профессионально-личностного развития студента // Педагогическое образование: вызовы XXI века. Материалы III Межд. науч.-практич. конференции: 20-21 сентября 2012 г. - Курск., 2012. - Ч. II. - С. 155-159.

5. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования (ФГОС ВПО) по направлению подготовки «Психолого-педагогическое образование», профиль «психология и социальная педагогика», квалификация «бакалавр» http://edc.tversu.ru/ ext/metod/fgos/050400_62.pdf (дата обращения 12.08.2011).

6. Stamer-Brandt P. Pädagogische Praktika in Kita und Kindergarten. Freiburg i.Br., 2011. - 96 p.


Review

Views: 81


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)