STUDENTS’ PROJECT ACTIVITY WHILE STUDING THE THEME «MOTION»
Abstract
The article studies the problems connected with pupil’s creative abilities development at the lessons of Geometry through project activity. The author offers a solution of an acute methodological problem: investigating and disclosing of some possible ways of using the project method while studying theme “Motion”. The article shows how to realize the problem of applied and practical orientation of the course of Geometry while studying this theme. In this article the author gives much attention to the organization of pupils’ activity, composing some tasks (projects) for pupils that provide for a conscious studying of Geometry as well as to pupils’ cognitive activity.
About the Author
I. . Abramoba
Moscow State Regional University
Russian Federation
References
1. Дорофеев Г.В., Суворова С.Б., Шарыгин И.Ф. Учебный комплект по математике для 6 класса. - М., 1996. - 416 с.
2. Крачковский С.П. Прикладные и занимательные аспекты геометрии // Математика. - 2012. - № 2. - С. 4-8.
3. Пахомова Н.Ю. Учебное проектирование как деятельность // Вестник МГОУ. Серия «Педагогика» 2010. - № 2. - С. 57-63.
4. Ступицкая М.А. Что такое учебный проект? - М., 2010. - 44 с.
5. Шарыгин И.Ф., Ерганжиева Л.Н. Наглядная геометрия 5-6 кл.; пособие для общеобразовательных учреждений. - М., 2007. - 189 с.
Views:
55