Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

TEACHER’S MOTIVATIONAL READINESS TO INNOVATIVE ACTIVITIES

Abstract

This article is devoted to the problem of teacher’s motivational readiness to innovative activities. It is stated that teacher’s motivation influences the success of the realization of innovations in modern schools. For qualitative analysis of the teacher’s motivational readiness for using the innovative technologies the article presents the results of questioning of 250 teachers working in various educational establishments of Moscow region. The author presents the comparative analysis of teacher’s motivational readiness depending on teaching experience and qualification category.

About the Author

O. . Nehvjadovich
Academy of Public Administration
Russian Federation


References

1. Захарова Л.Н. Ценностно-мотивационные усло вия становления инновационной экономики в России // Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского. - Серия «Социальные науки». - 2012. - №1 (25). - С. 28-34.

2. Контингент педагогических работников в дневных государственных (муниципальных) общеобразовательных учреждениях [Электронный ресурс] // Министерства образования и науки Российской Федерации [сайт] http://mon.gov.ru/ work/obr/stat (дата обращения: 25.12.2011).

3. Педагогическая инноватика / Лазарев В. С., Мар тиросян Б.П. - М., 2006. - 360 с.

4. Педагогика: инновационная деятельность / Сластенин В.А., Подымова Л.С. - М., 1997. - 224 с.

5. Педагогика. в 3-х кн., кн. 2: Теория и технологии обучения: учеб. для студентов вузов, обучающихся по направлениям подгот. и специальностям в обл. «Образование и педагогика» / И.П. Подласый. - 2-е изд., испр. и доп. - М., 2007.


Review

Views: 65


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)