Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

SOCIAL ENGINEERING AS AN IMPORTANT CONDITION FOR A STUDENT'S SELF-DEVELOPMENT

Abstract

The article is devoted to social engineering, which is an important condition for self-development of a person, as well as for developing communicative, organizational, social and prognostic competences. A student’s self-development is closely connected with the possibility to self-actualize oneself through social engineering. The article addresses the issues related to the preparation and implementation of social projects in the educational process at the Leader School. The author presents the data of the experimental research.

About the Author

J. . Tsarapkina
Russian State Agrarian University -Moscow Agricultural Academy by K.A. Timiryazev
Russian Federation


References

1. Джавахидзе Л.Б. Модель формирования социальной ответственности старшеклассников при изучении экономики // Вестник МГОУ Серия «Педагогика». - 2012. - № 2. - С. 11-16.

2. Казьмин В.П., Паньшин Г.Л., Цапко С.Г. Проектно-командное взаимодействие в среде учебного виртуального предприятия // Вестник МГОУ Серия «Педагогика». - 2012. - № 2. - С. 127-132.

3. Крившенко Л.П. Авторская программа педагогического профессионализма как ресурс профессионального развития студента вуза // Вестник МГОУ. Серия «Педагогика». - 2012. - № 1. - С. 35-40.

4. Рожков М.И. Развитие самоуправления в детских коллективах. - М., 2001. - 192 с.

5. Царапкина Ю.М., Коваль С.А. Организация социально-значимой деятельности в условиях детского оздоровительного лагеря // Воспитание в школе. - 2011. - № 4. - С. 33-37.

6. Царапкина Ю.М. Педагогические технологии: Учебно-методич. пособие. - М., 2010. - 100 с.

7. Шабунина В.А., Царапкина Ю.М. Воспитательная работа студентов в детских учреждениях: Учеб. пособие. - М., 2010. - 120 с.

8. Школа «Гражданской смены»: методические рекомендации для тьюторов школ лидеров в вузах г. Москвы / под ред. М.И. Рожкова. - М., 2008. - 54 с.


Review

Views: 72


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)