Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE CONCEPTION OF DEVELOPING ABILITIES FOR STUDYING PHYSISCS AT A SECONDARY SCOOL (ASPECT OF CONTENTS)

Abstract

The article presents the concept of developing abilities for studying Physics which is realized in the educational set of a basic Course of Physics at a secondary school. The concept includes the following regulations: on the three-stage teaching Physics at school; on the system developing factors of its contents; on the physical methods as the course components; on the unit of training material contents. They determined the structure and forms of presentation of educational material at general and specialized levels of studying; as well as the organization of the research laboratory works and project activities.

About the Author

L. . Khizhnyakova
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Матюшкин А.М. Мышление. Обучение. Творчество. - М.; Воронеж, 2003. - 720 с.

2. Мултановский В.В. Физические взаимодействия и картина мира в школьном курсе: Пособие для учителя. - М., 1977. - 168 с.

3. Рабочая концепция одаренности / отв. ред. Д.Б. Богоявленская. - М., 2003. - 90 с.

4. Савенков А.И. Психология детской одарённости. - М., 2010. - 440 с.

5. Современный урок физики в средней школе / Под ред. В.Г. Разумовского, Л.С. Хижняковой. -М., 1983. - 224 с.

6. Теплов Б.М. Избранные труды. Т. I. - М., 1985. -328 с.

7. Хижнякова Л.С., Синявина А.А., Холина С.А. Физика: рабочие программы учителя: 7-9 классы, 10-11 классы. - М., 2010. - 112 с.

8. Хижнякова Л.С., Синявина А.А. Физика: 8 класс: учебник для учащихся общеобразовательных учреждений. - М., 2011. - 224 с.

9. Хижнякова Л.С., Синявина А.А. Физика: 9 класс: учебник для учащихся общеобразовательных учреждений. - М., 2012. - 304 с.

10. Хижнякова Л.С., Синявина А.А. Физика: 7 класс: учебник для учащихся общеобразовательных учреждений. - М., 2010. - 208 с.


Review

Views: 60


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)