Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

FORMING THE UNIVERSAL COGNITIVE OPERATIONS AT THE LESSONS OF MATHEMATICS

Abstract

The article is devoted to one of the key elements of the FGOS OOO concept - to the formation of universal cognitive operations at the lessons of Mathematics at school. The article describes some basic types of universal cognitive operations; as well as the methods of developing them in students of a secondary school. The article presents the tasks aimed at developing the universal cognitive operations and enabling to estimate them. The author gives guidelines for developing students’ universal cognitive operations at the lessons in a secondary school.

About the Author

T. . Sereda
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Асмолов А.Г. Формирование универсальных учебных действий в основной школе: от действия к мысли. Система заданий: пособие для учителя / под ред. А.Г. Асмолова. - М., 2010. - 159 с.

2. Боженкова Л.И. Методика формирования универсальных учебных действий при обучении геометрии. - М., 2013. - 205 с.

3. Воровщиков С.Г. Азбука логичного мышления: учеб. пособие для учащихся старших классов. -М., 2007. - 352 с.

4. Гетманова А.Д. Логика: учебник для студентов высших учебных заведений. - М., 2006. - 416 с.

5. Данилюк А.Я., Кондаков А.М., Тишков В.А. Концепция духовно-нравственного развития и воспитания личности гражданина России. - М., 2009. - 24 с.

6. Кудрявцев В.Т. Проблемное обучение: истоки, сущность, перспективы. - М., 1991. - 80 с.

7. Федеральный государственный образовательный стандарт общего основного образования / М-во образования и науки Российской Федерации. - М., 2011. - 48 с.

8. Чопова С.В. Модель формирования познавательных учебных действий // Вестник МГОУ. Серия «Педагогика». - 2011. - № 2. - С. 172-174.


Review

Views: 167


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)