Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE CRITERIA, INDICES AND LEVELS OF POSTGRADUATES' RESEARCH COMPETENCE FORMATION DURING THE COURSE OF «MATHEMATICAL EDUCATION» AT PEDAGOGICAL UNIVERSITIES

Abstract

The article discusses the problem of estimating postgraduates’ research competence formation during their study at the faculty of Mathematical Education at a pedagogical university. The author describes the signs and the content of postgraduates’ research competences; reveals the succession and content of stages of forming the research competences. The author offers a set of criteria and indices, which enable to determine the level of postgraduates’ research competences formation. Besides, the characteristics of these levels, as well as the diagnostic methods and procedures are given.

About the Author

S. . Zabelina
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Забелина С.Б. Модель формирования исследовательской компетентности будущего учителя математики [Текст] // Вестник МГОУ. Серия «Физика - математика». - 2011. - №1. - С. 79-83.

2. Кочетов А.И. Теория формирования личности: в 2 ч. - Ч. 1: Факторы, структура, сущность формирования личности. - М., 1998. - 229 с.

3. Краевский В.В. Основы учебно-исследовательской деятельности студентов: учеб. для студентов сред. пед. учеб. заведений [Текст]. - Изд. 6-е. - М., 2010. - 108 с.

4. Кузьминов Я. Что такое магистратура, и зачем она нужна? / Я. Кузьминов, Г. Кантрович, С. Рощин // Ученый совет. - 2009. - № 7. - С. 12-16.

5. Митяева А.М. Компетентностная модель многоуровневого высшего образования [Текст]: дис.. док. пед. наук. - Волгоград, 2007. - 403 с.

6. Шадриков В.Д. Психология деятельности и способности человека. - М., 1996. - 320 с.


Review

Views: 76


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)